Briefje voor de chagrijnige mensen..

Ik liep weer eens door de stad en wat ik allemaal zie aan chagrijnige rot koppen is haast niet te geloven.. Even een briefje sturen dacht ik zo..

Geacht winkelend folk..

Als je het niet aanstaat om door de stad te lopen om 5 uur s’middags waarom ga je dan ook? Als of een ander er op zit te wachten dat zo’n chagrijn voor de kassa staat en amper wat zegt. Is het dan niet beter dat je iemand anders laat gaan in plaats van jij? Word de stad namelijk niet echt vrolijker door, zeker nu niet in deze mist periode wat door ’t land gaat.
Alsjeblieft, begrijp me niet verkeerd. Je hoeft natuurlijk niet met een big smile rond te lopen maar met een kop waarbij een ander in angst verkeerd om je ook maar iets te vragen zonder een knal of kopstoot te krijgen is ook niet echt helemaal de bedoeling, lijkt wel of je ieder ander op wilt vreten en als je je maar ook iets in de weg staan een flinke afsnauwing te geven.
Wees eens lief, af en toe een glimlach als iemand zoals ik naar je kijkt kan echt geen kwaad. Zonder enige bijliggende gedachten is dat wel mogelijk, vriendelijkheid begint bij jezelf namelijk.. En anders, blijf je maar lekker thuis en laat je iemand anders je kut klusjes opknappen zolang ik die chagrijnige rot kop niet hoeft te zien..

Met Vriendelijke Groet, Gradus

Plaats een reactie