Briefje voor… de Gelderlander

De Gelderlander weer in actie. Ze hadden vandaag (24-02-11) weer eens een voorpagina waarvan ik dacht.. juist, Boeiend!

Beste Redactie,

Wat is jullie voorpagina weer lekker nutteloos!! Wie interesseert het nu dat er een zeearend is gespot!? Jullie blijkbaar wel, echt een boeiend stukje om te lezen dat zelfs de Duitse ornithologen kwamen kijken naar de zeearend. En als afsluiter citeer jullie een gepensioneerde met de woorden: “Mooier kun je het je niet wensen als fotograaf”.

Moet het toch vragen, wat voor mafkezen zitten bij jullie daar op kantoor? Zijn er geen belangrijkere zaken op deze aardkloot dan die verrekte zeearend? Als je het mij vraagt wel. Een foto van Libië bijvoorbeeld of wat dacht je van Kaddafi!? Is dat niet wat interessanter? Je wilt toch kranten verkopen neem ik aan? Gefeliciteerd, meer en deels vogelliefhebbers hebben jullie krant gekocht. Zeker het publiek waar jullie voor gingen vandaag. Word eens wakker en creëer een voorpagina over het nieuws en laat die onzin maar lekker over aan ’t Gelderse post!

Jullie hebben vaker dit soort onzin op de voorpagina en ik irriteer mij er mateloos aan. Vraag me toch wel af waarom. Hebben jullie de neiging om alleen maar vrolijk nieuws te brengen, bij deze mijn ‘wakeup call’ aan jullie. Er is niet altijd vrolijk nieuws!! Wat menen jullie nu? Dat wakker Nederland het liefst naar de brievenbus loopt om een krant te pakken met vrolijk nieuws? Donder toch op, wij willen weten wat in de wereld gebeurd  en niet wat een één of andere mafkees beweerd niks beters te wensen als fotograaf omdat hij met trots een foto heeft van een zeearend. Google hebben we niet voor niks uitgevonden, daar heb je genoeg foto’s van zeearenden. Tijd voor een andere eindredacteur zou ik zeggen… de maf die jullie nu hebben spoort voor geen meter!

Met Vriendelijke Groet,

Betreffende Voorpagina van 24 februari 2011

4 Reacties op “Briefje voor… de Gelderlander

  1. Mogge Gradus,
    Heb me even een week ingelezen en voel verwantschap dus heb me aangemeld bij je als je het niet erg vindt.
    Mooi hoe je ook vanuit je gevoel schrijft, zouden meer mensen moeten doen😉

    Fijne dag!

    • Je hebt daarin wel gelijk… Maar een krant is een krant. Iemand zoals ik die de krant leest in de ochtend en verders geen nieuws mee krijgt ivm werk vind ik dat best vervelend.. Maar iedereen zijn eiegen mening dat ik zeker respecteer🙂 en welkom op m’n blog..

Geef een reactie

