FaceBook

The Social Network.. Dat is de titel van de film wat is gebaseerd op de creatie van Facebook. Waarom ze dit verfilmd hebben weet en snap ik niet, zal wel aan mij liggen denk ik dan maar.

 

Ik heb ’t laatst al over twitter gehad maar facebook is alles behalve dat!
Over facebook ben ik beter te spreken. Dit heeft tenminste nog een beetje inhoud en aardig wat mogelijkheden om er ook nog wat mee te doen. Je kunt een aardig profiel opstellen over jezelf en nog aardig uitgebreid. Misschien wel een beetje te uitgebreid. Leuk en aardig dat je kan instellen van welke school je vandaan komt of wat voor werk je doet, maar tevens kan je ook je interesse bewerken. Wat misschien wel toepasselijk kan zijn voor een oude vriend dat je zo aardig makkelijk kan opsporen en lang leve de lol met het ophalen van herinneringen. Maar kan ook tegenstrijdig werken en je houd er stalkers op na die deze informatie gebruiken om je het leven zuur te maken.

Beetje overdreven vind je niet? Dacht ik ook, maar een kleine kans bestaat zeker. Gelukkig heeft facebook de optie om echt alles te blokkeren voor onbekende. Het gene wat in je vriendenlijst bevinden kunnen je profiel bekijken en soms is dat maar goed ook. Wat je in je profiel zet is natuurlijk voor ieder zijn eigen keus, maar toch wijs ik er op (en ik niet alleen) dat je jou profiel niet te open maakt. Houd een paar dingen voor jezelf wat ook echt privé moet blijven.

Facebook heeft het Prikbord, een variant gebaseerd op Twitter. Dit is eigenlijk de main page of je account waar je kan zien wat je vrienden gepost heeft wat ze aan ’t doen zijn en uploaden van foto’s en dergelijke. Dit ziet er dan alleen beter uit dat op Twitter, zonder de vage tekens en een betere lay-out is het prikbord prettiger om te bekijken en je zit al snel waar je naar op zoek bent. Iets wat Twitter zeker niet bezit.

Dit was nog maar een klein gedeelte over facebook wat zeker veel meer te bieden heeft. Ikzelf vind deze site toch wel iets onduidelijk om te gebruiken maar dat is weer mijn mening, misschien zegt een ander dat wel over Hyves. Games,Foto’s en wat aanpassingen voor je profiel zijn ondermeer mogelijk… Kortom,
Altijd wel iets te doen op Facebook!

 

2 Reacties op “FaceBook

Plaats een reactie