Badoo..: Bah..ooo!

Ondertussen werd ik er wat ziek van, telkens weer een mail van Badoo dat iemand mij een bericht heeft gestuurd en dat ik dat maar eens moest gaan lezen voordat het verwijderd word. Na wat twijfelen ben ik maar eens gaan kijken onder de motto, eens zien hoe dit werkt.

Dit is blijkbaar weer een één van velen wat je kan verstaan onder NetworkingSites alleen in een toon van 1 op 1 gespreken. Dat je de ander kan aanvinken om te “ontmoeten” en dan maar hopen denk ik. Hopen op wat… dat de ander op je afspringt en een geweldige vriendschap van kan ontstaan? Lijkt mij sterk. Maar goed, ik heb de test maar eens onder worpen en bekeken hoe dit ging, ik zette wat foto’s van mij er op en een leuk profiel samen gesteld en toen begon het feest. Kreeg al gelijk wat stemmen van vrouwen die mij wouden “ontmoeten”. Ja tuurlijk.. dus ik vink ook maar aan dat ik ze wil ontmoeten en als dank daarvoor krijg ik dit bericht:

“Heej ik word hier bedolven onder de vunzige berichten en mijn hele laptop loopt vast van dit volgens mij, ik wil wel iets afspreken daarom laat ik je best mijn nummer achter want ik verwijder mezelf, 0610737732 doen we dan wat leuks? Ik hoop dat ik iets van je hoor ik vind het wel spannend xx “

Dat mobiele nummer wat hierboven staat is een scam nummer en als je die belt kan je na een maand of 2 hallo zeggen tegen je torenhoge telefoon rekening. Jouw nummer word dan gebruikt om naar Bosnië te bellen voor uren achter elkaar en jij mag voor de kosten op draaien. Als je dan ook nog bij kpn bent aangemeld mag je dat eerst gaan betalen voordat ze ’t onderzoeken hoe of wat de oorzaak is. Gefeliciteerd!

Ik heb wel een normaal gesprek gehad met Joyce wat mij wel een aardige meid leek, haar had ik gevraagd of ze wel eens aparte gasten tegen kwam om die site en het antwoord was duidelijk jah. Geeft toch wel weer de melding dat die site niet echt helemaal waardig is om te gebruiken als je al word lastig gevallen door simpele chat berichten. Daarnaast kan je ook nog eens scam berichten krijgen wat niet door iedereen gelijk zo gezien word. Neem dat ook niemand kwalijk wat ’t mobiele nummer ziet er echt uit en misschien is de hoop groot dat aan de andere kant word op genomen door een aardige kerel of lekkere meid.

Voor mij doen betreed ik die site niet meer en vind ik het wel best met Badoo, scammers zijn overal te vinden wat ik zeker ook wel weet. Misschien had ik pech en al gelijk 1 getroffen of had ik geluk en dat ik daardoor nu al klaar ben met Badoo en dat de kans weg is om er wel eens in te stinken. Who knows?

Geef een reactie

