Briefje voor…

Vandaag heeft mijn collega gezien hoe een jongen van rond de 16 een oudere man omver fietste. Waarbij deze jongeman nog een grote mond had tegen de man omdat hij volgens hem niet uit keek, voor hem deze brief…

Beste jongeman,

Waarom moet je dit nu zo doen, waarom had je zelf niet even kunnen afremmen om hem te vermijden maar koos je er voor om hem uit te schelden. Wat zou jij doen als deze man jou opa was geweest, had je dan het zelfde gedaan? Ik denk dat ik daar het antwoord al op weet. Denk dat je zelfs nog was afgestapt mocht dat het geval zijn. Toch fietste je gewoon door en had je een grote bek tegen deze oude man. Heb je dan totaal geen fatsoen mee gekregen van je ouders of zijn zij net zo erg als jij of misschien nog wel erger? Totaal geen normen of waarden tegen over de mede mens wat voor mij weer het gevoel geeft dat deze aardkloot niet meer te redden valt tegen tuig zoals jij. Ik schrijf je deze brief zodat ik kan zeggen dat ik mij toch wel een beetje schaam voor jou, waarom? Omdat jij de jongeren onder ons weer een slechte naam geeft. Omdat jij de gene was die zonder pardon deze oude man omver reed. Omdat jij geen fatsoen hebt wat een normaal mens zou moeten hebben. De respect voor de oudere om je heen omdat jij ooit ook oud word. Bij deze mijn hoop dat deze gebeurtenis ook bij jou overkomt op het moment dat je als opa word gezien. Kijken hoe jij dan voelt… Droplul!

Met vriendelijke groet,

Geef een reactie

