Briefje voor… de stoere bijrijder..

Ik zat vandaag in onze werkbus op weg naar huis. We waren op een rotonde en ik kon met alle tijd in een andere bus kijken. In de die bus zat de bijrijder op een hele stoere manier… voor hem en andere deze brief.

Beste Heer/Mevrouw

Nu moet je mij toch eens gaan uitleggen waarom je in vredesnaam zo zit. Ik kan niet begrijpen dat het prettig is hoe je zo op die bijrijders stoel zit geparkeerd. Dat schuin hangend en onderuit moet toch slecht zijn voor je rug denk ik dan. Hoe je hangend naar het midden zit krijg je het toch nog voor elkaar om een arm uit ’t raam te kunnen steken, zie daar het nut niet van in. Het is nog steeds maart en ook al is het lekker weer buiten je zal best nog wel een koude arm krijgen, stijve spieren kan het gevolg zijn… en maar klagen dat je zo hard gewerkt hebt. Met je andere arm hang je op de hoofdsteun van de bestuurder. Waarom is dat eigenlijk? Doe je dat zodat je onder je arm kan ruiken dat je misschien naar zweet ruikt? Ik doe maar een gok, kan natuurlijk ook zijn dat je de hoofdsteun moet vast houden omdat die dan anders naar beneden in de stoel glijd, en dat kunnen we niet hebben uiteraard omdat de hoofdsteun wel op de juiste positie moet staan en dat jij daarbij mee helpt. Wetend dat je eigenlijk voor lul zit met die arm… Al deze punten wat ik net opnoemde zijn de dingen die ik zag toen ik jou richting op keek. Ik werd er zelf ongemakkelijk van en dacht gelijk bij mezelf: Kan dit nog erger!?
je moet weten, ik heb zelf ook zo’n collega die de neiging heeft om zo te gaan zitten. Hangend onderuit met zijn arm op de hoofdsteun van de bestuurder, toen ik er naar vroeg of dat prettig was en wat de nut er van was? Zijn reactie was dat hij dat zelf moest weten. Standaard antwoord om de conclusie te stellen dat hij er niet echt direct een antwoord op heeft. Mij maakt het niet uit maar ik weet wel dat mijn bijrijders normaal naast mij zitten anders mogen ze voor mij betreft gaan lopen. Mogen ze dan kijken of ze ook kunnen lopen in die belachelijke positie hoe jullie naast de bestuurder plaats nemen. Bekijk dan of je dan nog zo lekker loopt…

Met Vriendelijke Groet,

4 Reacties op “Briefje voor… de stoere bijrijder..

    • Nah valt wel mee hoor, ben ca 1.90mtr en heb een Suzuki Alto uit 1995.
      Die trek ik als een te klein jasje aan en dan kan je niet anders als een bijrijder achter het stuur zitten 😉

Plaats een reactie