Toys

Speelgoed is er in alle soorten en maten. Klein, groot en luxe…  Speelgoed is voor iedereen, voor kinderen en volwassen. Speelgoed is meer een deels van toepassing om de ander mee te vermaken. Voor de kleintje die al met weinig tevreden zijn zoals een klein autotje of iets dergelijks. Zo gaat het gezegde ook dat een kinderhart snel gevuld is. Daarom is er op een verjaardag van een peuter van 5 makkelijker om een cadeau te vinden dan voor iemand die 50 word.
Toch is er speelgoed voor de volwassen man of vrouw, alleen zijn die kosten vaak ook wat hoger. Over het algemeen gaat het vaak over parfum of een gadget zoals een Ipod. Maar dan nog, is dit nodig? Ik zeg net zelf een kinderhart is snel gevuld maar waarom niet van een volwassen persoon? Denk niet dat je iemand van 50 blij kan maken met een knuffelbeertje van intertoys. Mij niet in ieder geval. Ook al gaat het om het gebaar dan zal ik nog hebben van wat moet ik er mee, denk dat ik hierin niet de enige ben. Een gadget krijgen is altijd leuk. Toys for Boys word dat ook wel eens genoemd. Jammer dat dit soort cadeautjes een aardig prijskaartje heeft en dat vaak de drempel dat ’t niet gekocht word. Dan word er toch weer gekeken naar dat knuffelbeertje van 4.95 wat het gebaar wilt uitdrukken dat de ander niks beters wist dus zie het maar als een geintje. Of misschien wilt het wel zeggen: Ik had wat anders in m’n gedachten maar de kosten waren te hoog dat je het maar met een knuffelbeer moet doen. Ik vraag me dan af, denken we zo ook bij de kinderen of zijn die gedachten weer anders en is deze vergelijking niet correct en praat ik maar waanzin. Misschien wel, of niet? Onderscheid tussen jong en oud mag altijd gemaakt worden… maar wanneer ben je oud?

5 Reacties op “Toys

  1. Leuke gedachte. Ik kreeg vanmiddag zelf een heel aardig geschenkje van de visite. Een stoer blik met met daarin een al even stoer flesje o-de-twallet. Vergeleken met een gadget een klein geschenkje waar ik zeer blij mee was. Vooral omdat ik het niet had verwacht.

    En je bent zo oud als je door anderen wordt ervaren. Mijn visite van vanmiddag ervaart mij blijkbaar als jong gezien de stoerheid van het geschenkje😉

  2. Ha de duvel is oud😉
    Is dit blog een omslachtige manier om te zeggen dat je jarig bent want dan feliciteer ik je bij deze van harte! 😉

Geef een reactie

