Stad Skateboard Verbod

Bij ons in Doetinchem zoals bij de meeste steden is het verboden om door de binnenstad te fietsen.. Ik en vele anderen hebben daar schijt aan en waarom is voor de meeste verschillend maar mijn reden is toch wel redelijk voor rede vatbaar al zeg ik het zelf..
Ik beschouw mijn fiets als veilig.. Heb lampjes voor de verlichting, ingevette ketting zodat die er niet elke 5 min 2 keer afratelt en mijn remmen zijn in orde. Vooral dat rem gedeelte is van belang, zeker als je door de stad scheurt. Maar de fiets mag niet door de stad wanneer de winkels geopend zijn..
Nu dus even de skateboard.. Geen lampjes voor de verlichting en de opvallendheid en zeker geen remmen wat wel handig kan zijn in sommige situaties. Dat mag dus wel door onze binnenstad bonjouren. Mijn reactie is duidelijk WTF (What the Fuck)!

Ok, Duidelijk.. een fiets wat goed kan remmem word bekeurd omdat het niet mag en zo’n skateboarder die ook best snel kan gaan zonder remmen mag rustig door gaan en onze politie agent genaamd wout springt nog aan de kant omdat hij niet kan uitwijken. Ik weet dat ik kàn remmen wanneer er een kind de andere kant op rent in eens voor geen bijzondere redenen.. Ik weet dat ik kàn remmen als er in eens 10 vrouwen naar links duiken voor een uitverkoop.. Ik wéét dat ik kàn remmen voor alles wat ik ook maar een bedreiging zie. Daarnaast ga ik haast stapvoets door de stad en sterker nog soms word ik wel eens ingehaald door koos de wandelaar die mij vaag aankijkt waarom ik zo langzaam fiets en waarneer deze koos de wandelaar vooruit kijkt een scheurende skateboarder moet ontwijken anders was dat snel geëscaleerd op een ongeluk… Waarbij ik dan snel moet afstappen anders krijg ik als nog een bekeuring. Wat is ons systeem toch geweldig hè, fuck meneer wout.. Ik blijf gezellig door fietsen!

Geef een reactie

