Stemmen?.. Never nooit meer!

Ik begin al gelijk met het melden dat ik op SP gestemd heb en dat ik nu even op de hypocriete toer ga.

Hoezo hypocriet is dan de vraag, omdat ik nu afvraag heeft stemmen wel eens nut?
Ik las net het stukje op ‘stemniet.nu’ en vraag me nu inderdaad af of ons stem recht en burger zijn van de Nederlandse staat wel zo democratisch is. Natuurlijk is het wel democratisch omdat we mogen stemmen maar hebben wij wel een stem over nadat het nu voorbij is? Denk dat er zo’n dik 70% van het Nederlands volk gestemd heeft en dat iedereen netjes dat rondje rood heeft gekleurd zoals ik dat ook heb gedaan om vervolgens in zo’n grote kliko te schuiven.. en dat was het dan met ons democratisch stem recht.

Wij hebben namelijk niet het recht om de coalitie te bepalen. Het is niet van zelfsprekend dat de grootste 3 of 4 de coalitie vormen maar juist wat Denhaag liever zelf wilt, wat de partijen zich aanspreekt om mee samen te werken dus met anderen woorden word er gezegd: “Het gaat op onze manier en staat het je niet aan dan kan de samenwerking in je neus boren!” en zal mij absoluut niks verbazen dat het zo gaat. Hier en daar word wat ingestemd, sommige halen een punt van belofte uit het voorstel waarmee ze eigenlijk een aantal stemmen hebben gewonnen maar wat maakt hun dat uit.. ze hebben de stemmen toch al binnen, de mooie praatjes van de partijen hoeven niet meer en nu word er van alles weer in onze strot gedrukt.. Voorbeelden waar wij niet om gevraagd is maar toch is gekomen is de Euro en het digitaliseren van menig staats instanties waar persoonlijk contact niet meer aan de orde is.

Hierna word het weer van oudst hoe het voor de regerings val was.. iedereen wijst naar iedereen wanneer er wat fouts gaat en wilders heeft er de grootste bek over terwijl Rutte de kont kust van Brussel en de US, wij mogen dan wel meer belasting gaan betalen maar ondertussen is het koningshuis aan het stribbelen of ze morgen op fazanten jacht gaan of toch maar eens op olifanten te gaan schieten..

Kort gezegd.. Fuck het stemrecht, mijn stem krijgen ze niet meer!

Een Reactie op “Stemmen?.. Never nooit meer!

  1. De rode druiven zijn zuur.
    Maar bekijk het eens van af een andere kant.
    PVV en SP zijn zusters.
    De SP heeft BRONS.
    Maar eigenlijk heeft de SP net als de PVV lood om oud ijzer.

Geef een reactie

