Jaloezie

Van de 7 hoofdzonden is jaloezie misschien wel de verraadlelijkste van de 7. Deze gevoelens kunnen je drijven tot daden waar je later zeker spijt van kan krijgen. Niet alleen al de daden maar ook spijt met de reden en dat er totaal geen waarde heeft.

Jaloezie is het gevoel wat iedereen wel kent. Niemand kan mij wijs maken dat hij of zij niet jaloers is. Ook is al het maar over de kleinste dingen, bedenk eens over vroeger dat je wel eens jaloers was op je vriendje omdat zijn speelgoed mooier en nieuwer is en dat je dat graag ook zou willen.. Dat is vandaag de dag ook maar dan betreft telefoons en ipads..
Gevoel van jaloezie word ook vaak getriggerd door relaties en vrouwen. Ik zelf ben er ook zeker schuld aan maar dat mag ook wel vind ik zelf. Is juist ook goed toch? Maar niet overdreven! Mijn vriendin weet dat ik jaloers ben maar ze gedraagt zich er niet anders door en blijft doen wat ze deed. Ik daar in tegen draai me om en zie wel hoe ik mijn jaloezie onderdruk.
Het is een soort van liefde tonen aan de ander in een relatie, dit kan op een gezonde manier maar ook zeker op een foute manier.. om daar een lijn in te brengen is voor beide in de relatie om daar aan te werken.

– Lees verder
Relevante onderwerpen:
7 Hoofdzonden
Lust
– Hoogmoed
– wraak

Geef een reactie

