Roken… Ben er klaar mee!

Ik werd op een morgen wakker rond een uur of 5 met ‘t idee dat ‘t voor mij ademen was afgelopen… totdat er een beste hoestbui overheen kwam en ‘t weer redelijk was met mij. En toen was ik er klaar mee! Kappen met dat gerook! Heb m’n laatste baal shag opgerookt en vanaf zondag middag was dat einde voor mij.. maar dan?

Ik merk nu hoe vaak ik een sigaret opstak. Heen en weer lopen van boven naar beneden en alweer een peuk. Op de fiets stappen met een peuk en kan nog wel meer voorbeelden noemen. Wil niet zeggen dat ik een ketting roker was maar was er ook niet ver van af. Achteraf nadenkend zie ik ook wel dat ik vaker met een sigaret op de lip rond liep dan zonder, weet of dat de bedoeling was maar zeker niet goed! Daarnaast wist ik zelf ook wel dat ’t niet gezond was maar had ik toch schijt aan.

Tegenwoordig ben ik wel anders. Half jaar terug werd ik even hardhandig wakker geschud door een ongeluk op de bouw en daarbij ook nog eens een vriendin heb is mijn voorzichtigheid en eigenwaarde wat omhoog gekropen. Daarbij nu dus ook het roken van mij, mijn hoestaanvallen werden alleen maar erger en dan alsnog 1 opsteken met de hoop dat ’t dan beter zou gaan. Ondertussen ben ik nu 4 dagen van ’t roken af en vanochtend had ik totaal geen hoest aanval en dat bevalt me een stuk beter!

Natuurlijk heb ik de gedachten wel van heb wel zin in een sigaret maar ik denk er dan logisch bij na dat ’t eigenlijk een gewoonte is dat ik er eigenlijk zin in heb. Mijn lichaam smeekt wel naar een portie nicotine maar ik ben er baas over. Ik wil niet meer roken en mijn lichaam heeft er maar mee te leven, Ha! Ga ik dit vol houden vroeg mijn baas vanochtend.. Ik reageerde op die vraag als volgt:
”Doe ik zeker, steek die baal shag maar in je kont!”

Geef een reactie

