All for one, one for all

Nieuw leven is een gegeven wat niet iedereen een kans voor krijgt. Ik bedoel dan niet een 2de kans wat er op lijkt maar meer op het doel van het baren van een liefdevol kind. Ik heb daar nog geen kans voor gekregen en weet zelf nog niet echt of ik dat nu wel wil.

Niet omdat ik niet van kinderen hou maar meer omdat de wereld waar we nu in leven mij niet aanstaat. De recessie helpt al niet mee, alles word maar duurder en de lonen gaan niet met die ritme mee. Weet niet of het een feit is maar mijn mening is dat het baren van kinderen en er goed voor kunnen zorgen is nu weg gelegd voor de goed voorstaande jongeren met een top baan. Maar dit is niet eens mijn grootste zorg waarom ik niet een kind wil brengen aan deze wereld.

Wetend dat iedereen op zichzelf is en dat het motto ‘One for All’ niet meer bestaat is juist mijn zorg. Iedereen heeft ’t maar druk met zichzelf en niet met anderen om zich heen. Slechts een handje vol zorgt voor hun naaste familie en vrienden en begrijpen dat soms een ander mens hulp nodig heeft. Misschien wel een slechte instelling maar naar mate je groeit en ouder word hoe meer je kan zien dat niet elke vriendschap is wat je er van verwacht. Deze hoogmoedwaanzin van elk individueel wil ik mijn kind niet aan blootstellen. Ik wil dat mijn kind warm word begroet, niet alleen wanneer ’t kind 6 maand is of 6 jaar.. maar ook wanneer ‘t 30 jaar is en nog steeds warm word omhelst door mensen om zich heen wie hij kan vertrouwen.

Jammer genoeg is dat ook niet voor iedereen weggelegd en voor de meeste hebben ze dat aan hun zelf te danken maar als nog genoeg die ’t wel verdienen omringt te zijn door mensen die ze liefhebben en steunen hoe dan ook. Wetend dat wanneer het nodig is er iemand is waar hij of zij op kan bouwen en vertrouwen en er zonder al te veel kleerscheuren er door heen komt. Niemand hoeft alleen te staan in deze wereld en niemand moet aan zijn lot overgelaten te worden. Het is je menselijk recht om voor je naasten klaar te staan..

“All for one, one for all”

in samenwerking met: www.evelinemeijer.nl

Een Reactie op “All for one, one for all

  1. Welkom in de wereld, mijn ervaring is dat je alleen van je familie op aan kan en geloof me ook in deze wereld zijn kinderen het mooiste wat je kan gebeuren, ik wil en kan niet zonder mijn kinderen belangrijkste is dat ze gekoesterd worden door de mensen die echt van ze houden “vrienden” komen en gaan maar de (bloed)band die je met je familie hebt blijft altijd!!

Geef een reactie

