Tragisch Ongeval Zwitserland

Ondertussen weten we allemaal dat er in Zwitserland een tragisch bus ongeluk is geweest waarbij er 22 kinderen en 6 volwassenen om het leven zijn gekomen. Ook ik ben er wel emotioneel onder als ik de verhalen en dergelijke hoor over dit ziel vernederend moment. Maar toch zit me wel wat dwars betreft de menigte erom heen en wat er nu word gespeculeerd..

Ziet er naar uit dat de schuld nu word geschoven naar de buschauffeur omdat hij waarschijnlijk ergens mee bezig was. Uit verhalen van kinderen zou het om een cd zijn waar hij mee bezig was om te verwisselen. Natuurlijk is dit niet recht te praten maar nagel deze man niet gelijk aan ’t kruis. Zeg nu zelf, het onschuldige verwisselen van een cd doet iedereen wel eens en word dat nu eens betiteld als een slechte daad wat je niet kan maken? In België is het al verboden om te roken in de auto, straks mag je niet eens een cd verwisselen. Wil niks goed praten of iets dergelijks maar speculaties over deze actie zit niemand op te wachten, of misschien ook wel? De verwerking is makkelijker als je weet wat of wie die schuldige is van dit ongeval, iemand de vinger toewijzen is redelijk makkelijk ook al weet niemand wat er nu precies de oorzaak is. Of ben ik nu een nuchtere Hollander?

Net las ik op telegraaf.nl een artikel wat begon met als kop: “Schoolreisjes, slaappartijtjes, kinderfeestjes, speeluurtjes en vele andere uitjes. Als ouder geef je je kind zo vaak over aan de zorg van andere volwassenen. Soms wil je niet, maar je kind wil zo graag en je wil natuurlijk dat hij volop meedoet.” Wanneer ik dit artikel verder las begon ik te snappen dat ze willen zeggen of het wel verstandig is om je kind met een schoolreisje mee te laten gaan.. Bij deze wil ik de Telegraaf bedanken voor ’t olie gooien op het vuur. Neem de kinderen niet af waar ze tijden naar uitkijken en zeker niet door dit ongeval. Wees een goeie ouder en gun een kind juist dat pleziertje om een gezellig dagje te doen met school en geef ze niet de angst dat er een minuscuul kans bestaat dat er wat kan gebeuren.

Dit is en blijft een tragisch ongeval waar wij alle nog lang aan zullen denken. Ik wil bij deze iedereen die direct of indirect betrokken is heel veel sterkte wensen en dat ze snel weer goeie dagen zullen kunnen. Tot die tijd leef van dag tot dag en verwerk dit op jullie eigen manier… en laat de media de tering krijgen.

Geef een reactie

