Drunk!

Voor een reden moest ik dus mee lopen naar de ouders van een vriendin van die stonden voor de parkeer garage omdat die garage in brand stond met de betreffende auto van die vriendin er in geparkeerd… Dit is natuurlijk niet echt boeiend, wel dat ik eigenlijk al goed in de olie zat van de drank. Zeg maar gerust goed dronken en ik ontmoete voor ’t eerst de ouders… Leuk!

Sta ik daar met m’n goeie gedrag, beetje wijdbeens en iets schuins dat ik niet snel aan ’t wiegelen kom want echt stabiel ben ik niet meer met een slok te veel op. Zeg maar gerust alles behalve stabiel. Paar andere vrienden waren ook mee maar ik dacht verstandig te wezen en hield netjes mijn mond dicht omdat ik niet al te zuiver meer praat. Dubbele tong is de bekende uitdrukking maar dat is dan nog zachtjes verwoord hoe ik kan klinken. Anyway.. Ik zag in de verte 2 brandweermannen staan en naar mijn idee duurde dit allemaal wat te lang. Zomaar naar toe lopen zonder wat te zeggen tegen de andere doe ik niet zo snel dus ik maar even bedenken wat te zeggen zonder dat het te bezopen eruit flopt. Moest er toch wel even over nadenken aangezien ik ook nog bezig was om recht te blijven staan maar ik wist wat ik ging zeggen en hoe, op een langzaam manier met een duidelijke toon. Kort en krachtig zonder aarzeling, sterk verwoord met de volste zelfvertrouwen en hopen dat ze dan niet denken dat ik straal bezopen ben. Ok, daar ga ik dan.. Out of the blue zeg ik het volgende: “Ik ga even aan die mannen vragen wat er aan de hand is”..  Dat zei ik dus maar alles behalve hoe ik dat in gedachten had. ’t Was hard maar wel duidelijk, sterke woorden  maar alsnog wel met een dubbele tong.. De vader die erbij stond herhaalde me bijna letterlijk met: “Ga jij maar even aan die mannen vragen wat er aan de hand is”.. Mijn gedachten: Fuck! Mislukt!

Een Reactie op “Drunk!

Geef een reactie

