Leeftijd…

Hoe oud ben je? Ahh, ik ben wel iets jonger… Wat is jonger, jaartje of 3? Nee, 6 jaar. Alsof dat wat uitmaakt!?  Mij in ieder geval niet. Leeftijd is maar een getal wat je voor de maatschappij neerzet als kind, puber of volwassenen. Jong of oud, en dat je op een gegeven moment drank kan kopen. Voor de rest maakt je leeftijd niks meer uit in de tijd van nu. Ik zie er genoeg dat met de leeftijd van 16 volwassener overkomen dan iemand van 30. Jammer genoeg ook dat 13 minder kinds overkomt dan die van 16 maar dat is vaak dan weer een tegenvaller.
Lijftijd is er alleen maar om aan te duiden wat je wel en niet kan, vriendschap of liefde met iemand die wat ouder of jonger is moet geen probleem zijn. Zeker niet als je kijkt dat er al genoeg stelletjes rond lopen waar het verschil groter is dan 10 jaar. En dat gaat ook vlekkeloos en zonder problemen. Dus het kan echt wel maar alleen om dat het verschil groot is moeten anderen er wel een probleem over maken. Jammer is dat wel want als je vraag waarom is vaak het antwoord dat hij of zij te jong is en dat het niet kan. Voor mijn oren een hoge bullshit gehalte omdat ik van mening bent dat ’t echt geen zak uitmaakt zolang ze beide volgens de wet maar volwassen zijn kan er niemand wat aan doen. En voor de mensen die er wel wat over te klagen hebben heb ik het volgende te zeggen… Bemoei je lekker met je eigen zaken!!

Een Reactie op “Leeftijd…

  1. ik scheel ook niet jaar met mijn vent, we zijn gelukkig getrouwd incl zoon. cq leeftijd hoeft id geen belemmering te zijn voor een gelukkig leven samen!

Geef een reactie

