Ouders zien drinken, doet drinken…

Dit was een kop van telegraaf.nl wat ik las vanavond toen ik thuis kwam. Het gene waar het over ging dat er een onderzoek werd gedaan in Engeland bij kinderen tussen de 13 en 16 jaar en dat over 5700 jongeren…

Dus.. Altijd leuk dit soort onderzoeken, zeker voor mij omdat ik dit dan weer even heerlijk en op mijn gemakje door de grond kan boren. Zeker als ik mijzelf als voorbeeld neem kan hier helemaal om lachen. Mijn complete familie houd wel van een biertje en sterkers, mijn pa vermaakt zich prima in de kroeg en mijn moeder was na mijn gedachten een goeie voor een AA meeting. En toch was ik voor het eerst echt dronken toen ik 20 was… als het geen 21 was.
Volgens dat onderzoek zou ik dus ook al vanaf mijn pubertijd al aardig wat drank gehad moeten hebben. Wat dus niet het geval is maakt mij dat een uitzondering op de regel, want onderzoek is onderzoek. Kostbare centen zijn verspild om te ontdekken wat we eigenlijk al wisten. Dat de Engelse gemeenschap goed kunnen zuipen, en we wisten ook al dat ze dan van jongs af aan al deden. Waarschijnlijk nog beter dat onze oostenburen die er ook kunstjes mee kunnen.
Een onderzoek onder 5700 mensen kan je niet gelijk bepalen over de menselijk gemeenschap zoals hierin beschreven word. Nee! Je weet nu van dit groep mensen wie nu al een alcoholist zijn en wie niet.. Mensen die niet gevraagd zijn is dus alsnog een raadsel. Bespaar mij deze klote onderzoekjes en geef je geld aan instanties waar wel waardige onderzoeken worden uitgevoerd… kappe met dit soort onderzoekjes en leer een vak waar een ander wel wat aan heeft!

Geschreven op dit bericht: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/10058145/__Ouders_zien_drinken__doet_drinken__.html

3 Reacties op “Ouders zien drinken, doet drinken…

  1. Een lekkere borrel op zijn tijd wel met mate anders krijg je spijt.
    Ja die onderzoekjes zeggen mij ook niet zoveel, heb ook eens een blog geschreven over de gelukkige Nederlander, zo’n onderzoek haal je zo onderuit als je de statistieken bekijkt😦

    Fijne avond!

  2. Mijn ouders waren geheelonthouders, mijn broer en ik wisten dat te veranderen.
    Niemand raakte aan de drank.
    Net als met drugs zie ik het allemaal als symptoombestrijding.
    Verstandige mensen weten hun leven te organiseren, wat je met de onverstandigen aanmoet, ik zou het niet weten.
    Zweden toont aan op gebied van alcohol dat verboden slechts averechts lijken te werken, steeds meer mensen beginnen in te zien dat drugsverboden alleen de criminaliteit, en werkgelegenheid bij clubjes als DEA, in stand houden.

Geef een reactie

