Examenfeest

Of eigenlijk gezegd, examenbende met muziek…
Ik werd dus gevraagd om mee te komen voor een examenfeest van ‘T Rietveld, aangezien een vriendin van me net de examens achter de rug heeft en wou wel een feestje vieren op haar vakantie. Dus jah, ik gezellig mee naar de Olde Beth in wehl… wat kan mij het schelen. Best wel veel achteraf! Om even wat duidelijkheid te scheppen, ik heb het zeker wel gezellig gehad.
Dus het feest kan beginnen denk ik dan. We kwamen binnen en de sfeer was het al duidelijk, wie gaat er als eerste de dansvloer op. Best wel logisch aangezien de pubers net 16 of 17 zijn en verlegenheid is wel aardig aanwezig. Gelukkig hebben de dames waar ik mee was nergens last van en voor dat ik het wist was ik ze al kwijt en stonden ze te swingen op de dansvloer. Dance muziek was duidelijk het muziek thema van de avond waar ik normaal gesproken geen problemen mee heb maar als je een paar slechte DJ’s achter de draaitafel zet die meer foute mixes draaien wat ik lief heb, heb ik toch wel iets van, Jah… misschien moet ik het zelf maar doen. Daarnaast was het geluid wat uit de speakers kwam ook niet de jewelste, de hoge tonen waren te luid waarbij je een oorbeschadiging van oploopt. Niet echt wat ik zeg goed voor de medemens. En maar klagen dat de jeugd te harde muziek draaien..

Ja het feest kan dus beginnen, de zaal loopt vol met overgelopen hormonale pubers waarbij al aardig wat dronken zijn voordat ze een biertje halen bij de bar, om half 11 zag ik de eerste bezopen kerel al weg gedragen worden, gezellig feestje denk ik dan. De bar… Hoop voor de Olde Beth dat de personeel wat er achter stonden niet van hun waren, tappen was al een probleem… Nee! Je moet niet het glas rechter onder de tap zetten maar Schuin! Beetje schuim is de bedoeling, niet half om half! Dus jah, biertje drinken was schuim happen. Dan nog te denken hoe ze de glazen spoelen, beetje in het water op de borstels en klaar. Geloof dat de bedoeling is dat het hele glas schoon moet zijn en niet dat stukje waar jij je mond op zet om te drinken. Maakt eigenlijk niet zo veel uit want de meeste glazen werden toch opzettelijk kapot gegooid door de jeugd. Denk dat het een vorm van stoer doen is… glazen over de mensen gooien op de dansvloer en maar zien waar het terecht komt. Vind het wonder dat niemand geraakt is van de 3 glazen die ik heb zien vliegen. Snap niet wat daar het nut van is… Ik noem dat simpel een poging tot zinloos geweld.

Blijkbaar is er dus weinig veranderd met de examenfeest wat ik gister heb mee gemaakt dan 10 jaar geleden. De stuudjes blijven thuis omdat ze angst hebben dat ze ’t midden punt worden van pesterijen en het tuig van de school probeert het feest te verzieken voor sommige. Blijkt wel weer dat de normen en waarden van de meeste middelbare scholieren nog erg ver te zoeken is.

Geef een reactie

