Schoonouders

Niet dat ik er veel mee te doen heb mocht ik een vriendin hebben, 9 van de 10 keer mogen de ouders van m’n vriendin mij wel.  Maar toch is dat niet in alle gevallen het geval. Ik weet niet precies de statistieken om dit gegeven maar ik denk zelf dat er toch aardig wat schoonouders zijn die de liefde van hun kind niet echt in de familie toe laten. Waarom is vaak de vraag waar niemand een antwoord op heeft.
Toch denk ik dat het antwoord wel voor de hand ligt. Je gaat nu eenmaal met hun kind… als je het kan bekijk het eens door hun ogen. Grof gezegd vrij je wel met hun nageslacht en dat is niet ’t enigste. De relatie word serieus en de ouders worden nu toch wel een beetje op de 2de plek gezet, wat een gevoel moet dat dan wel niet geven. Wat verder uitbreid is dat ze minder bezoek krijgen en wie is daar dan de schuld van. Juist! De liefde van hun kind, die trut of eikel die zomaar in ’t leven is gekomen en niet zomaar is weg gegaan. Waarom zouden je schoonouders van je gaan houden als je hun kind van ze afneemt? Niet zou je denken toch?

Natuurlijk is dit wel iets overdreven maar ik geloof wel dat dit wel eens voor komt. Ik heb het wel eens mee gemaakt dat de ouders van m’n ex-vriendin mij totaal niet mochten bij de eerste blik wat ze naar mij toe worpen. Alsof ik de duivel was die hun huis betreed. Totaal geen interesse in mij of wat dan ook en ze deden ook totaal geen moeite om mij te leren kennen betreft wie ik ben of wat ik doe in mijn dagelijkse bezigheden. De negatiefitheid wat ze naar mij uitstraalde deed mij weer denken dat ze maar in een knoop moesten vallen en dat ik ook totaal geen zin had om ook maar iets wat energie in hun te steken. Maar… wat ze zeker niet over mij kunnen zeggen is dat ik haar tegen hun op drong.

Maar goed, schoonouders zijn er nu eenmaal wanneer je een leuke meid of jongen treft. Dat jullie elkander nu mogen of niet. Probeer er ’t beste van te maken om de relatie met de ouders van je geliefde te laten werken. Ik heb namelijk altijd de gedachten gehad… Zit je snor bij je schoonouders, dan doe je ’t in de ogen van je nieuwe geliefde het al aardig goed.

5 Reacties op “Schoonouders

  1. soms hebben ouders hooggespannen verwachtingen
    van hun kind
    het kind moet in alles presteren en dus ook in partnerkeuze

    het is trouwens dom van de ouders
    want als er echte liefde in het spel is
    dan is dit de manier om je kind echt kwijt te raken

  2. Wel herkenbaar, zou er ook een boek over kunnen schrijven😉
    Punt is denk ik dat ouders vaak hun kind(eren) als bezit zien.
    Bij dieren gaat het meestal anders, de jongen moeten zodra ze volwassen zijn ophoepelen en voor zichzelf gaan zorgen zodat de ouders weer verder kunnen…

    Fijne dag!

Geef een reactie

