Kids

Hoe geweldig zou het zijn om kinderen te hebben. Ik zelf heb er geen, ook al zeg ik altijd dat ik geen kinderen wil maar soms zijn er momenten wanneer ik een kleine vasthoud of simpel over praat dat ik toch wel gemengde gevoelens heb. Uiteindelijk kom ik wel weer op het punt dat ’t waarschijnlijk toch niks voor mij is maar toch het idee alleen.
Wanneer ik deze gemende gevoelens krijg denk ik vaak hoe het gevoel zou zijn om een kleine van mezelf te hebben. Hoe ik van zal houden en wat het is om er dag in dag uit mee te leven. Plezier mee te maken en er voor te zorgen. Daarnaast wat voor vader ik zou zijn en hoe het effect zou hebben op mijn leven en op m’n eigen karakter. Weet haast wel zeker dat ik rustiger zou worden en misschien wel volwassener.
Enige vraag waar ik geen idee van heb is wat voor persoon ik als moeder wil hebben voor mijn kind. Uiteraard een geweldige meid, geen twijfel over mogelijk maar wat voor karakter? Ze moet natuurlijk ook wel bij mij passen als dat een beetje mee zit maar uiteindelijk moet ze goed genoeg zijn voor ’t opvoeden van een kind…
Maar dan nog… kom ik weer op het punt dat het waarschijnlijk niks voor mij is. Ik ben een uitbundig persoon die graag een impulsief leven leid. Gaan en staan waar ik wil zonder dat ik ergens aan vast zit. En misschien kan ik wel veranderen maar de sleutelvraag is…: Wil ik dat wel?

Children are always welcome in this world
to be cared of and to be loved
Use everything you can to protect
So they can grow with love and contempt
When they grow and grow
when time to let them go
Make sure they are ready for this world

6 Reacties op “Kids

  1. Jij zal een goeie vader worden
    Lief niet te streng iemand die een kleine kan vermaken door lekker gek te doen “hoef je niet veel voor te doen” en de moeder ja dat zal iemand moeten zijn die soms de rem er op gooit als je lekker door draaft;)

    Ooit zul je vader worden.. Of het je nou uit komt of niet!!
    (l)

  2. goed om over na te denken
    doen velen te weinig en zitten later met de handen in het haar
    daar komt nog bij dat je hier in nederland niet absoluut moeder/vader
    van je kind bent, de overheid is een soort van Oerouder en heeft het laatste woord als blijkt dat je misschien iets te impulsief bent naar hun smaak

    ik heb altijd moeder willen worden, ben het uiteindelijk vrij laat geworden, was al over de magische grens van de 35 toen het er toch van kwam.
    En ik kan je zeggen, het viel niet mee en het valt nog steeds niet mee.
    Nooit spijt gehad, kan ook haast niet, want dat zou al een misdaad naar je kinderen toe zijn, maar weet je…een eigen leven lijk ik toch nauwelijks meer te hebben, dat komt wel weer als ze wat groter zijn, maar de begin jaren word je hele wezen opgeslokt.

  3. ik wil toch even een nuance aan brengen:
    hoe zwaar het is hangt ook heel erg veel af van het karakter van je kind en de wisselwerking tussen jou en je kinderen
    relaxte gezinnen bestaan wel degelijk;-))

    jouw vraag over welke vrouw jou voor ogen staat is een nonvraag,
    want zo werkt dat natuurlijk niet

  4. @ Assyke
    Spijt moet je er inderdaad nooit hebben. Kinderen zijn geweldig en zwaar tegelijke tijd. Wat ik bedoelde met de juiste moeder vinden moet je een beetje tussen de regels lezen😉 Wel een leuke reactie(s)

    @Nicole
    Bedankt voor je vertrouwen meid.. xx

  5. Ik kan je met mijn hand op mijn hart vertellen dat mijn zoon het mooiste is wat mij ooit is overkomen, en tot een jaar of 4 geleden wilde ik nog helemaal niet aan kinderen denken. Hoe je kind is, is ook heel erg afhankelijk van hoe jij bent. Mijn zoon reageert op mijn humeur en gevoel. Als ik rustig ben is hij dat ook etc. Ook dit zal per kind verschillen. Ik zeg altijd maar, een kind is een geschenk dat “neem” je niet dat krijg je😉

Geef een reactie

