Op ’t gemakkie

Gewoon voor de gein, ga ergens in een stad op een bankje zitten en kijk eens rond… wanneer je dat doet tel voor jezelf hoe vaak personen andere in de weg lopen. Je zult zien dat dit vaker is dan je eigenlijk denkt. Ik heb daar dus altijd last van, waar ik ook loop en zijn altijd wel mensen die het presteren om onbewust mij constant voor de voeten te lopen. Het is niet zo dat ik geen tijd heb of iets dergelijks maar ik wil simpel weg niet mijn tijd voldoen in de stad of in de supermarkt. Ik heb mijn tijd wel ergens anders te besteden wat voor mij doen wel nuttig is.
Waarom kunnen anderen dat nu niet. Snel de winkel in, pakken wat je nodig hebt en weer richting huis, maar dan op zo’n snel tempo dat wanneer je thuis komt jezelf moet afvragen of je nog naar de winkel moet. Dat je partner je vraagt of je nog naar de winkel moet zodat je nog wat kan mee nemen. Dat je moet zeggen dat je niet zeker weet of je al geweest bent en je de kastjes even moet nachecken dat je wel of niet bent geweest. Dit bedoel ik dus met snel.. en niet dat gezeik in elke gang met je winkelkarretje elk artikel nalezen of het wel de juiste voedingswaarde heeft wat jij en je kind nodig heeft.  En jah, je komt altijd wel iemand tegen wie ook een karretje heeft zodat jullie beide gezellig de gang dicht zetten zodat jullie even kunnen babbelen. Mensen, daar hebben we “elkaar op visite uitnodigen voor thee en koekjes” voor uitgevonden, en als je dat niet wilt doen laat elkaar dan ook met rust in de supermarkt!
Wanneer je dit allemaal hebt kunnen ontwijken en je irritatie weer de baas bent stuit je weer op het volgende irritatie hoogtepunt. De kassameisjes van 15 waar het van af straalt totaal geen zin te hebben in het werk die dag en alles even op het gemak lang zich heen laat lopen. Dit meisje weet gewoon dat het vervelend is om mensen lang te laten wachten maar daar trekt ze zich niks van aan, sterker nog ik denk zelfs dat de meeste dat nog expres doen. Niet die telefoonhaak oppakken voor een extra kassa of 3 voor de lange rij wat bij haar kassa staat maar gewoon met de zelfde luie gemak dom vooruit kijkend 1 voor 1 een artikel scanned. Zo’n figuur kan ik af en toe wel eens wurgen… zeker als ik even snel een pakje sigaretten moet halen voor dat ik de trein wil pakken en dat mijn tijd al scherp is afgesteld door eerdere gebeurtenissen en dat ik niet sta te wachten op een domme muts die geen zin heeft om te werken. Voor deze meisjes heb ik een boodschap en gaat als volgt… “Ga anderen vervelen maar niet de klanten van je baas… Muts!”

2 Reacties op “Op ’t gemakkie

  1. Oeps Gradus, denk om je hart man😉
    Overigens loop ik zelfs vanachter mijn laptop nog mensen voor de voeten, ben ik zeker een super muts🙂

Geef een reactie

