Wanneer is het genoeg?

Wanneer weet je dat je genoeg hebt gedaan voor een ander? En wie bepaald dat eigenlijk? Jezelf of een iemand anders die dat voor je doet. In mijn ogen is het eigenlijk nooit genoeg, wie dat anders wilt bepalen is zelf fout bezig. Als ik kijk van mijn stand punt uit is alles wat iemand voor mij doet al genoeg. Toch wel raar eigenlijk… Deze gedachten heb ik zeker niet alleen maar de meeste wel. ‘T is een gedachten apart dat je veel voor een ander over hebt maar voor jezelf wil je een ander niet lastig vallen. Maar wanneer doe je dat? Mijn mening… Je bent iemand tot last wanneer die persoon al ten eerste niet zijn hulp aanbied en ten tweede je ontwijkt wanneer het al lijkt dat je ergens mee zit. Denk zelfs dat dit soort figuren er alleen maar zijn voor de lach en hard weg rennen voor een traan. Dat is op zich wel jammer maar tevens weet je wel wie dan je echte vrienden zijn. Dan weet je aan wie jij je energie in kan steken en wie je links moet laten liggen. Ieder persoon heeft maar een aantal echte vrienden, deze vrienden moet je koesteren, vast houden en nooit meer los laten. Ze komen namelijk maar één keer voorbij…

Geef een reactie

