Rust periode

Tijdje niks meer geschreven, waarom weet ik zelf niet echt. Zit nog aardig met wat ideeën waar ik over wil schrijven. Denk dat ik niet echt de tijd heb gevonden om mijzelf weer even tot rust te laten komen en dan ook daadwerkelijk wat op papier te zetten. Ben een redelijk hyperactieve persoon dus echt stil zitten kan ik niet. Soms heb ik wel eens momenten dat er even een rust punt voorkomt zoals nu bijvoorbeeld waar ik dan de tijd vind om weer eens te denken.

Ik ben een aardig goed voorbeeld over de drukte waar wij als mensen zich aan blootstellen. Drukte van werk, familie en hobby’s. Hierdoor maken wij haast geen tijd meer om ons even tot rust te laten komen. Teken van stress komt vanzelf naar boven drijven wat je waarschijnlijk niet eens door krijgt behalve de mensen om je heen, die wij als jij en ik uiterst ons best doen dat te ontwijken. Totdat het eigenlijk te laat is en vast zitten in de drukke tijd waar je geen momenten meer kent van rust en genot.
Waarom ik rust en genot in één lijn schrijf is eigenlijk wel een logische verklaring. Elk rust moment waarvan je eigenlijk even geniet van je leven, ook al is het alleen maar een boek lezen of luisteren naar je favoriete muziek stuk. Dat je tot jezelf komt en voor heel even alles om je vergeet. Vergeet wat je doet of misschien wel een beetje wie je bent. Wanneer je deze rust tot je neemt en even van jezelf geniet… Eigenlijk ben ik pas achter gekomen wat dat betekend, beter laat dan nooit maar had geen betere moment kunnen uitkiezen voor mij om daar nu achter te komen.

Geef een reactie

