Respectloos…!!!

Verwonderlijk en verbazend kijk ik wel eens om me heen en dat mij dan opmerkt dat er veel mensen rondlopen die geen respect hebben voor een ander. Ik bedoel dan niet respect hebben zoals bijvoorbeeld voor je oma, maar gewoon beleeft respect voor een ander om je heen. Dit valt me het meest op wanneer er iets opmerkelijk is gebeurd in de wereld waar we nu in leven. Wanneer het nu humor is of schokbarend is, je zult altijd wel iemand tegen komen die daar even een leuke gein over wilt maken of opmerkingen geeft dat het eigenlijk een schande is dat iemand daar op komt. Ik vraag me dan wel af hoe ik daar op moet reageren.. moet ik gewoon mee lachen of hem duidelijk maken dat ik er niet van gediend ben en dat ze eerst maar eens naar hun zelf moeten kijken. Duidelijk maken dat er wel een graantje respect gegeven mag worden.
Toch weet ik wat ik ook zeg ’t eigenlijk niks uit maakt, iedereen is anders op zijn eigen manier. Enige manier wanneer een respectloos iemand wat gevoel van respect te brengen is wanneer die persoon zelf iets schokbarend tegen komt in zijn eigen omgeving, wat ik dan betwijfel dat het veranderd. Aangezien voor mij gevoel zulke mensen, respectloze mensen meer een deels gewetenloos zijn en dat hun manier van humor niet zou veranderen. Hopelijk word dit beter op z’n tijd en dat er meer personen komen die de zelfde gedachten gang hebben als ik. Respect krijg je als je zelf respect geeft, net als dat je respect verdiend en dat je daarvoor moet bewijzen dat je der recht op hebt. Wanneer je kan bewijzen dat jij recht hebt op respect van een ander… krijg je dat zeker van mij.

Een Reactie op “Respectloos…!!!

Geef een reactie

