Beatrix in Doetinchem

Ik zou met over mate blij moeten zijn dat onze hoogheid in onze stad wilt verblijven. Vol met geluk om te weten dat Zij onze stad kent van binnen en hoe wij ons Doetinchemers ’t leven door gaan in deze mooie stad. Dat Doetinchem nu ook iets meer op de kaart staat bij het koninklijk huis dan voorheen… Echt helemaal geweldig dat wij haar kunnen bekijken in onze stad.

Zo zou ik dus moeten reageren denk ik dan.. Bij deze, fuck it! Nee, ik heb niks met dat mens, en zeker niet met het koninklijk huis. Kost ons alleen maar dan wat ’t opbrengt. Daarin tegen komt zij ook nog even onze stad ontregelen omdat ze zonodig een theater moet openen, of ze is er voor gevraagd. Mij een zorg eigenlijk. Zeker als ik denk wat er allemaal voor nodig is om dit ook daadwerkelijk in werkelijkheid te stellen.
De kosten wat ’t mee draagt om dit te realiseren, de extra aankleden van de theater wat ik vandaag hoorde dat ’t ons 25 euro per huishouden gaat kosten. Geloof dat wij al genoeg belasting betalen, kan dat er niet even van af..? Waar ik me eigenlijk zwaar aan irriteer is dat ze zonodig vandaag om half 5 door onze stad moet crossen met haar auto’s. Midden in ’t spits uur, waar Doetinchem al jaren problemen mee heeft om dat vlekken loos te laten verlopen. Zetten ze voor onze hare majesteit even de stad dicht met drang hekken en weet ik veel hoeveel politie eenheden. Files waar je U tegen kan zeggen en terwijl de weg eigenlijk nog niet in gebruik is moeten mensen zich maar een andere route gaan uit stippelen. Vanaf mijn wijk kon je niet eens meer weg met de auto omdat beide kanten waren afgesloten. Lekker is dat denk ik dan. Wat als er nu een dringende situatie ontstaat dat je echt weg moet, word je waarschijnlijk alsnog tegen gehouden.
Blijkbaar mag en kan dit allemaal omdat ze een hogere status heeft.. sorry hoor, maar iedereen is gelijk in mijn ogen… dus,
Hey Majesteit!! Ga eens bier halen!!

Een Reactie op “Beatrix in Doetinchem

  1. Pingback: Koning Willem.. | Just a blog about everything!

Geef een reactie

