Keuzes…

Soms vraag ik mijzelf wel eens af wat ik zou doen als ik terug de tijd in kan gaan. Dan bedoel ik niet echt om mezelf te bekijken of iets dergelijks.. maar echt terug in de tijd, terug naar m’n jongere jaren. Wel samen met wat ik tot deze dag weet van de wereld. Hoe zou ik dan mijn keuzes hebben gemaakt als ik wist wat er zou komen.
Geef toe dat ik niet altijd de juiste keus heb gemaakt en tot vandaag net zo. Soms zijn ’t de kleine dingen wat juist een grote impact hebben op jezelf en of op anderen. Ben er van overtuigt dat anderen de zelfde manier van foute keuzes hebben. Bedenk dan eens bij jezelf wat je zou willen veranderen aan een keus die je eerder maakte maar nu toch wel iets spijt van heb. Of denk je juist dat je weer die keus zou maken ook al weet je dat het fout is, maar dat juist daarom ook weer een goede keus zou zijn voor een ander. Ik daar in tegen heb genoeg foute keuzes gemaakt betreft vrouwen.. maar ik zou ze allemaal zo weer kunnen maken. Waarom? Omdat die tijden zeker leuk waren. Leuke herinneringen heb ik aan overgehouden en zeker de moeite waard om daar eens aan te denken. Ook heb ik er van geleerd, over hoe ik ’t niet moet doen of wat er anders kan. Van die keuzes ben ik geworden wie ik nu ben de dag van vandaag.
Mocht jij willen dat jouw keuzes worden terug gedraaid of simpel een andere weg in slaan en bekijken hoe dat gaat. Er is altijd wel een keus die je kan maken om die gedachten iets goed te maken. Voor mij en voor vele anderen is ’t blijven op die pad waar je voor koos ’t makkelijkste om te lopen. Wat kan ’t kwaad om eens een zijstraat te nemen.. Dat vroeg ik mij dus ook af, ik heb die zijstraat genomen. Wat dat brengt, dat zie ik dan weer vanzelf. Waar ik wel zeker van ben… wat er ook gebeurd, ’t zal bloeien tot een herinnering waar ik later aan terug kan denken. Aan die keuzes wat ik maakte om die zijstraat te bewandelen, waarom ik deze keus maakte en zeker met de vraag was het de moeite waard.

If time was on our side,
Than we didin’t had to worry about loosing track of time

Geef een reactie

